Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden van Signia, gevestigd te Voorburg
KvK-nummer: 66862140
BTW-nummer: NL 856729528B01

Versie geldig vanaf 01/012018

Algemene voorwaarden

Signia hanteert de algemene voorwaarden van Thuiswinkel Waarborg. Klik hier voor de volledige tekst.

Online shoppen op Signiagrotematen.nl

Bij Signia kun je gemakkelijk 24 uur per dag online winkelen! Signia is gevestigd in Nederland, maar levert wereldwijd. Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW. Je kunt de kleding op je gemak thuis passen. Past het niet of ben je niet tevreden, dan mag je het kledingstuk ruilen of retour sturen (zie Verzenden en Retourneren). Alle artikelen op de site zijn in de aangegeven maat op voorraad. Wil je meer weten over een bepaald artikel of is er iets niet duidelijk, mail dan gerust. Je vraag zal zo snel mogelijk worden beantwoord.

Bestellen en betalen

Je kunt betalen door middel van:

- vooraf overschrijving naar de bankrekening van Signia

- iDEAL, betalen via je eigen internetbank (alléén voor Nederlandse rekeningen)


Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestigingsmail. Bij betaling met iDEAL kan je bestelling vaak de eerst volgende werkdag verzonden worden. Bij overschrijving vooraf geldt een betalingstermijn van 7 dagen. Na ontvangst van je betaling wordt de kleding verzonden. Als je betaling binnen 5 dagen niet ontvangen is krijg je een herinneringsmail. Je hebt dan nog enkele dagen om de betaling in orde te maken, daarna vervalt je bestelling.

Verzenden

De verzendkosten binnen Nederland zijn voor rekening van Signia. Het retour sturen van artikelen is voor rekening van de klant. Wil je iets naar het buitenland laten verzenden, stuur dan voordat je bestelt een mail naar klantenservice@signiagrotematen.nl, dan kunnen we even overleggen over de verzendkosten. Deze zijn namelijk afhankelijk van waar het naartoe gestuurd moet worden.

Het is ook mogelijk om artikelen onder rembours te laten versturen. De rembourskosten moeten voor verzending worden betaald.

Na betaling wordt de bestelling uiterlijk de eerstvolgende werkdag verzonden. De bezorging wordt verzorgd door PostNL; houd binnen Nederland rekening met één of twee dagen bezorgtijd. In veel gevallen heb je de bestelling de volgende dag al in huis, doch uiterlijk binnen drie werkdagen.

Bestellingen worden per brievenbuspost of pakketpost verzonden. Op de dag van verzending zal dit in een mail aangekondigd worden. Voor pakketpost geldt dat het pakketje bij de buren afgeleverd wordt indien je niet thuis bent. Als je dit niet wilt, geef dan bij de bestelling als opmerking “alleen huisadres” aan, of eventueel een ander adres.

Mocht er onverhoopt een vertraging in de levering optreden wordt je hiervan op de hoogte gesteld. Je hebt dan de mogelijkheid om de bestelling zonder kosten te annuleren.

Indien een bestelling door een foutieve adresopgave retour komt zullen de gemaakte verzendkosten in rekening gebracht worden bij de klant. Dit geldt ook voor zendingen die geweigerd zijn of niet afgehaald worden op het postkantoor.

Retourneren

Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over het geleverde artikel, dan mag je het artikel ruilen of retourneren. Afgeprijsde artikelen mogen alleen geruild worden. Kun je niet direct iets anders vinden dan blijft je tegoed gewoon staan met een maximum van 1 jaar.

Let wel op de volgende voorwaarden en/of uitzonderingen:

- retouren en ruilingen zo snel mogelijk aankondigen per e-mail

- retourneren binnen 14 dagen na ontvangst

- kleding in originele verpakking en in een doos of stevige envelop verzenden

- bon of kopie hiervan in zijn geheel toevoegen met vermelding van je rekeningnummer

- de frankeerzegel van Signia verwijderen en zelf altijd voldoende frankeren!

- de retourverzendkosten zijn voor eigen rekening.

Je ontvangt een bevestiging zodra wij het geretourneerde artikel ontvangen hebben. We betalen het aankoopbedrag binnen 5 dagen terug, indien het artikel in originele staat door ons ontvangen is. Dit geldt niet als de kleding bijvoorbeeld vies, gewassen, hersteld of gedragen is. Indien niet aan bovengenoemde voorwaarden wordt voldaan, behoudt Signia zich het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren, of slechts een gedeelte van het aankoopbedrag terug te betalen. Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden door PostNL beboet. De boete zal in mindering worden gebracht op het retourbedrag.

Garantie

Meld eventuele weeffouten of andere gebreken zo spoedig mogelijk. We zullen altijd streven naar een passende oplossing.

Suggesties of klachten

Suggesties of klachten kunnen aan ons gemeld worden per mail naar klantenservice@signiagrotematen.nl. Je bericht zal zo snel mogelijk - doch uiterlijk binnen 7 dagen - beantwoord worden. Indien duidelijk is dat een klacht niet direct opgelost kan worden, zal binnen deze termijn aangegeven worden op welke wijze de afhandeling plaats zal vinden.

Adresgegevens (ook voor retouren - let op: zelf voldoende frankeren!)

Signia
Herenstraat 140A
2271 CL Voorburg

Tel. 070 - 387 55 77
(di. t/m za. - 9.00 tot 17.00 uur)

info@signiagrotematen.nl

Bankgegevens

ABN AMRO 44.63.82.914 t.n.v. Signia te Den Haag

IBAN NL65ABNA0446382914 BIC/SWIFT ABNANL2A

KvK- en BTW-nummer

Signia is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Den Haag,

onder nummer 66862140

BTW NL856729528B01

Privacy verklaring

Persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het verwerken van de bestelling en nooit aan derden verstrekt. Lees meer over ons privacy beleid. Deze tekst is geschreven door en eigendom van Signia en mag niet gekopiëerd worden. Auteursrecht © 2018